Wednesday, August 17, 2011

Bersumpah dengan langit


Pada satu  kemaafan ku terima, kau telah memukul ruang hatiku,
Hidupku umpama syurga yang memerintah di alam nyata, sedangkan aku, turut melata lara, mencari kamu sentiasa pergi..aku kepenatan sendiri..

Lautan yang berjanji itu memanahkan sepi di pungguk duri,
Antara kasih dan diri, aku korbankan buat dirinya,
Aku sematkan kesabaran menentang aral, lalu aku jatuh kematian seketika, aku duka, aku sakit kau tidak pernah merasakan atau pula mendetahuinya..
Adakah aku dulunya kejam, ketikaku bersumpah dengan langit, kau berikan sama ucap kasih…aku juga mencagar diriku, kau kata kau rela menjadi menjaga jiwa ini…aku kata aku setia, kau kata kau kan peluk bilaku sepi… tapi, aku sendiri..aku mati dalam lena…aku sepah di jalanan, aku madah sendirian, kau tampa aku.. aku tiada di tidurmu
Inilah aku, yang bersumpah dengan langit…
Mendegarkau kan mengetuai armada lautan, akan mengiringku ke bintang persona..

0 comments:

Post a Comment