Wednesday, August 17, 2011

nilai


Kedengaran alunan madahmu, membunuh keperitan sunyiku, matamu kelihatan kejora, menepis segala kenyataan rindu..
Aku mendekati sepasang anakmata itu,
Sejelas luahan suaramu,
Sebentuk tubuh dalam kegeringan,
Harapan sayang ku bayar dulu…
Kalaulah dulu, aku gelakn puteri,
Kini kau menjadi suri hati,
Lantas kau bertahtakan permaisuri,
Mengendong takhtamu sepanjang hari..
Pada semalam, aku mengapai tanganmu, ku lihatkau bermain d dalam benang fikiran..
Yg memaparkan segala keriangan..
Aku tahu, kau pun serupa aku,
Kelihatan keremajaan ini sudah tua.
Untuk segalanya tentang kini..

Dengarlah sygku, mari kpd kanda, aku bawa kau ke tempat teduhmu, iaitu nauganku..agar kau selamat di permukaan dunia, serangkap kasih ku bayar dulu…..

Ngerikah mimpi ini, aku segaja matikan tidurku, agar segala tidak nyata di alam mayaku,
Hingga melampaui batas sedarku,namun, aku ketewasan.. kau adalah nyata, berpimpin tangan.kembali si dia..kau puteriku,kau suriku, namun,launganku ini tidak berupaya melawan armada lautanmu..yang mempunyai jong besar di pantai jurang.

Tahukah puteriku, kau tidak selamat, pd lautan yg berjanji bebas, entah berjuta kail di tajur, barangkali di sambar yu!

0 comments:

Post a Comment